אברהם (מיקוּ) ברנור

י”ח סיון תרע”ו – א’ חשון התש”ס 
19.6.1916 – 11.10.1999 

בן זוג למטילדה. אב לרני ודינה.

נולד בבוקרשט שברומניה ב-19.6.1916,

נפטר ב-11.10.1999.

קבור בחלקה המזרחית בבית הקברות בקיבוץ שמיר.

 

מיקו נולד למשפחת ברנר ב-19.6.1916, בבוקרשט שברומניה. הוא למד כימיה וטכנאות רדיו בפוליטכניקום, ומוזיקה בקונסרבטוריום פרטי. ב-1938 הצטרף לתנועת “השומר הצעיר”, עבר הכשרה ב”החלוץ”, עלה ארצה והצטרף ב-1941 לקיבוץ.

מיקו התגייס כגפיר למשטרת פלשתינה המנדטורית וגם ב”הגנה” פעל בתחום הקשר. במלחמת העצמאות היה קצין קשר בחטיבת הגליל. בקיבוץ השתלב בעבודות שונות ומגוונות, בהן בחשמליה ובלול, אך דאגתו הייתה נתונה תמיד לביטחון. בלאחר כמה שנים החל להדריך את חברת הנוער “שדה”, והיה מורה למוזיקה בסמינר אורנים ובמוסד החינוכי “הגליל העליון” בקיבוץ עמיר.

מיקו חיבר והלחין שירים המושרים עד היום, והרבה להשתתף בחידון המוזיקלי של קול ישראל יחד עם חברו מיקי ורדי. שמותיהם נשמעו לא אחת מעל גלי האתר כפותרים מצטיינים. תחומים נוספים שבהם היה פעיל היו ועדות הקיבוץ, בהן הביטחון, התרבות והחגים, ונזכור את תרומתו רבת השנים לארגון סדרי הפסח בשמיר. מעורבותו באה לביטוי גם בעלון המקומי, שם הביע את דעותיו והשגותיו בנושאים שונים.

מיקו התבלט בתחום השירות לחבר, ועשה זאת ברצון, ברוח טובה ולשביעות רצון כולם. הוא הלך לעולמו לאחר מחלה קשה. אין ניחומים למשפחתו על האבדן.

יהי זכרו ברוך!

התחברות אל האתר
דילוג לתוכן