לייביש (אריה) מסד

י”ד באדר ב’ תרע”ו – ב’ בסיון תשנ”ה 
19.3.1916 – 31.5.1995 

בן זוג לציפורה, אב לחנה, ישראל וישי. ממייסדי שמיר.

נולד בקישיניוב שבבסרביה בי”ד באדר ב’ תרע”ו, 19.3.1916,

נפטר ב-ב’ בסיון תשנ”ה, 31.5.1995.

קבור בחלקה המזרחית בבית הקברות בקיבוץ שמיר.

 

לייביש לבית אוצ’יטל נולד ב-1916 בקישיניוב. בגיל צעיר התייתם מאביו ונאלץ לסייע לאמו בקיום המשפחה. ב-1927 הצטרף לקן “השומר הצעיר” בעיר, ובהיותו משכבת הבוגרים התמנה לתפקיד “סוכן הקן” – דאגה לתורנויות, לניקיון, לסיוד ולסתימת חורים שנבקעו בקירות המבנה, ועוד. אחרי שלוש שנות הכשרה עלה ארצה, ולשמיר. תחילה עבד בנמל חיפה, והיה בקבוצה הראשונה שעלתה לברגיאת.

בשמיר עבד בבניין ובנגרות, בפרדס, בהקמת “מפעל הדן”, במדגה ובמטע. שנים רבות ריכז את קבוצת הבניין של שמיר, היה משווק במפעל “תפוחי גליל” וניהל את מפעל “עוף הגליל”. ב-1965 קיבל, יחד עם חבריו בהקמת “מפעל הדן”, את פרס העבודה של ההסתדרות.

לייביש היה רכז קניות, סדרן עבודה וחבר בוועדות המשק, העבודה, החינוך, הרכב והמוסד החינוכי. לאחר שלקה בליבו לקח על עצמו כמה תחומי אחריות בשירות החברים – רישום וזיכוי כרטיסי אגד, רישום נסיעות ברכבי הקיבוץ, טיפול בכרטיסי הכספומט ומחליף קבוע במזכירות הטכנית.

לייביש היה איש שקט, רציני, חרוץ ואוהב עבודה. מתמיד וגם עקשן. עם ציפורה רעייתו גידל במסירות את ילדיהם חנה, ישראל וישי, וכן את אסתר, שאותה אימצו באהבה. מכולם זכה בנכדים. כן שמר וטיפח יחסים הדוקים עם אחותו שגרה בקיבוץ דליה, ועם משפחתה.

יהיה זכרו ברוך.

התחברות אל האתר
דילוג לתוכן