מלי (מלכה) צלרינג

10.7.1917 – 14.7.1998

בת זוג לראובן, אם לנירה ומיכאל. ממייסדי שמיר.

נולדה ב-ביבולארי שברומניה ב-10.7.1917,

נפטרה ב-14.7.1998.

קבורה בחלקה המזרחית בבית הקברות בקיבוץ שמיר.

 

מלי לבית לייבוביץ’ נולדה ב-10.7.1917 ברומניה. בנעוריה הצטרפה לתנועת “השומר הצעיר”, וכשהתארגן גרעין ההגשמה “קבוצת רוחמה” היא הפליגה עם חבריו מנמל קונסטנצה באניית המעפילים “קולרדו א'” שהפליגה ביום 15.6.1939. לאחר 28 ימים בים ירדה מלי מהאנייה בחוף נהריה יחד עם חבריה-חברינו יצקו, ניסן, אטי, מקס רגב, ציפורה ומנדל. ביחד החלו את הגשמת חלומם בארץ.

לאחר כשנתיים בארץ פגשה מלי במגדיאל את ראובן, ובשנת 1941 הם נישאו. במשך השנים התרחבה המשפחה, עם הולדתם של נירה ומיכאל.

בשנותיה הראשונות בקיבוץ הייתה מלי מחסנאית בגדים, כשהיא מנצלת עד ידיעותיה בתפירה – מקצוע שלמדה עוד בחו”ל. לאורך רוב ימיה עבדה בענף המחט, לצד היותה ספרנית ואם למופת. היא תרמה גם בעבודה בחינוך, וכרכזת ועדת חינוך.

לוותיקי המקום זכורה מלי כדמות של תחפושות מיוחדות בחגיגות הפורים, הן בהכנת התחפושות והן בהופעות מרשימות. גולת הכותרת של מפעליה הייתה הספרייה: ב-1968 הוסמכה כספרנית על ידי “אס”י – ארגון ספרני ישראל”, וקיבלה לידיה את ספריית שמיר.

כל השנים נלחמה מלי למען ספריה ראויה יותר, ובכל הזדמנות העלתה את הנושא. “השבוע בשמיר”, עלון הקיבוץ, מלא ברשימותיה של מלי עם המלצות על ספרים חדשים לחברים. מלי הייתה מוכנה להכל – רק שיקראו ספרים, ולא פעם גם פנתה לחברים שלא פקדו את הספרייה והציעה להם לבוא לראות, להתרשם ולשאול ספר. כאב לנו ולה כשלא יכולה הייתה להמשיך ולתרום גם בספרייה החדשה שקמה לאחרונה.

ליווינו אותה כל השנים בעבודה ובפעילות, למרות סבלה הרב, וכזאת גם נזכור אותה: אשה וספר, אם וסבתא, רעיה נאמנה וחברת קיבוץ למופת.

יהיה זכרה ברוך!

התחברות אל האתר
דילוג לתוכן