צבי (הרשל) יגר

27.4.1915 – 4.8.2000 

בן זוגה של יהודית, אב ליובל, נורית ואמציה. ממייסדי שמיר.

נולד בראדוף שבבוקובינה ב-27.4.1915,

נפטר ב-4.8.2000.

קבור בחלקה המזרחית בבית הקברות בקיבוץ שמיר.

הרשל נולד בבוקובינה ועלה ארצה בדצמבר 1936. הוא הצטרף לגרעין “שמיר” והיה ממקימיו. כסדרן עבודה דאג לחברים למקומות עבודה במפעלים באזור חיפה ובחברת “סולל בונה”, והוא עצמו עבד כסבל בנמל. עם פתיחת בית החרושת “נעמן” זכו חברי שמיר למקום עבודה מסודר, והרשל היה למייצג העובדים בפני ההנהלה. ב-1944, עם העלייה לברגיאת, היה בחבורת המסקלים, וב-1946 נמנה עם מקימי מטע ההר.

להכשרה ראשונה זכה הרשל במקווה ישראל, ובמשך השנים התבסס והעמיק מקצועית. הוא השתלם בשיטות קטיף ואריזה בניו זילנד ובאוסטרליה, שם שהה שלושה חודשים, וכששב נבחר לוועדה המקצועית של האזור והיה מיוזמי הקמת בית האריזה ת”ג. בית האריזה, שהיה הראשון בגליל העליון, היה הראשון שיישם קטיף תפוחים במכלים גדולים, שיטה שהתפשטה בארץ. גם בהשקיה הכניס הרשל חידושים – מתעלות פתוחות להשקיה בממטרות ולבסוף בטפטוף. בריסוס עבר למרססים חדשניים, ומהאזור היו באים אליו להתייעץ בענייני מטע ובמיוחד בנושא המזיקים. הרשל היה פעיל בארגון מגדלי הפירות וחבר ועדת הנוטעים האזורית. בין השנים 1985-1961 ניהל את בית האריזה ת”ג בקרית שמונה. עד לניתוח שהיה עליו לעבור המשיך לעבוד במטע מדי יום, ועסק ויעץ בנושאי מחלות ומזיקים.

בקיבוץ היה הרשל מעורה ופעיל בתחומים שונים, וכהחל לעלות נושא השינוי אמר: “השינוי אולי הוא כורח המציאות, אבל אנחנו האמנו שאפשר לעצב את המציאות ולא להיכנע לה”. נעים הליכות היה הרשל וחביב על כל חברי הקיבוץ. הוא נפטר בשנת 2000 מסיבוך לאחר ניתוח.

יהיה זכרו ברוך!

התחברות אל האתר
דילוג לתוכן